Cara Jual Barang Online Di Shopee


"Cara Mulakan Bisnes Di Shopee"

Di Shopee Pi Pi Pi Pi Pi
Beli Baju Ju Ju Ju Ju Ju
Beli Semua Mua Mua Mua Mua
Di Shopee



Cara Jana Pendapatan Melalui Shopee
Cara Jana Pendapatan Melalui Shopee
Dengan nada lagu baby shark doo doo doo rangkap diatas masih menyebabkan penulis terngiang-ngiang di pelusuk antero kawasan otak.


Sangat 'catchy' dan menyebabkan penulis ingin tahu lebih lanjut mengenai shopee.

Bagi yang baru sahaja mengenali perkataan dan sebutan 'Shopee' pasti akan mencari apakah itu Shopee.

Aplikasi Shopee Dikenali Ramai

Bagi yang sudah mengetahui apalagi sudah berurusan dengan shopee tiada masalah. Aplikasinya juga sudah begitu popular.

Shopee sebagai asasnya adalah supermarket atau pasar. Pasar dalam talian (online).
Pembelian secara online kini semakin popular, tidak perlu untuk ke 'pasar' itu sendiri, dengan hanya beberapa klik, barangan akan sampai.

Buat Bisnes Online Melalui Shopee

Itu panduan untuk peminat 'shopping online'. Dalam artikel ini sebenarnya kita ingin bercerita tentang memulakan 'kerjasama' dengan shopee untuk memasarkan barangan anda.




Kebanyakan peniaga online akan bermula di media sosial untuk berniaga. Jika untuk dua tiga barangan mungkin masih boleh dijaga bayangkan bila terdapat banyak tempahan.
Jenuh mahu private message (pm) setiap seorang pelanggan untuk urusan jual beli.

Dengan shopee umpama pelanggan sendiri yang datang kepada anda, tidak perlu membuka banyak akaun media sosial semata-mata untuk memasarkan barangan anda.

Pelanggan sendiri mencari anda.

Lebih Mudah dan Menjimatkan Masa

Apa sebenarnya peniaga online di Shopee buat ?

Hanya perlu letak gambar produk, letak maklumat produk dan letak harga! Siap!
Kalau ada orang beli! Nanti akan dapat notification dari pihak Shopee!

Tak perlu dah 24 jam tenung handphone dan berbalas mesej di Whatsapp sebab dok layan customer yang belum tentu pun nak beli!

Apa yang paling menarik! Di Shopee ni, pelawatnya ramai! Ramai giler! Secara kasar! Bilangan pelawatnya dianggarkan seramai 15 juta orang sebulan!.. 
Iaitu kira-kira 500,000 orang sehari! 

Tipulah jika tiada seorang pun yang tidak akn melihat 'display' barangan jualan anda.

Bisnes Di Media Sosial Vs Shopee

Tidak seperti di Facebook atau Instagram.
Di Facebook & Instagram.. kebanyakkan orang.. buka/ masuk apps tersebut adalah untuk bersosial sahaja! Cuma segelintir kecil je yang masuk ke FB & Instagram untuk cari dan beli barang! Sebab tu kalau nak jual barang kat FB & Insta payah sikit.. nak kena pujuk dan belai dulu customer kat whatsapp.. barulah mereka akan beli!





500,000 sehari hanya untuk membeli bukan sekadar memasuki laman sesawang shopee untuk mendapatkan kenalan.

Sudah rasa agak berminat untuk bekerjasama dengan shopee dalam membuat jualan ?

Ada caranya. Bukan main sign up dan terus berniaga seumpama membuka akaun media sosial.

9 Tips Berjaya Buat Bisnes Dengan Shopee

Dari membuat akaun shopee sehinggalah cara memasarkan barangan anda dalam shopee seterusnya memprosmosikan barangan anda dalam shopee ada diterangkan langkah demi langkah di dalam e-book dibawah:

1. Cara mendaftar dan set kedai anda! Sama ada menggunakan apps atau browser di komputer! Saya tunjukkan cara kedua-duanya!.

2. Cara masukkan produk ke dalam kedai Shopee anda! Dalam bab ini, saya share tips-tips berkaitan pemilihan gambar yang mahu dimasukkan serta apakah bentuk dan contoh description yang terbaik yang boleh anda gunakan!


3. Cara nak menguruskan order!. Ini pun penting juga! Bila dah dapat order, macam mana nak bungkus? Borang apa nak print? Macam mana kalau tetiba stok habis pula? Apa nak buat? Semuanya saya terangkan dalam bab mengurus order!


4. 6 Langkah Setel Problem Barang Tak Sampai/ Rosak! Ya! Dari beratus-ratus barang yang kita hantar kepada pelanggan, mungkin akan ada 1-2 yang rosak atau gagal diterima oleh pihak pelanggan! Jadi, disini saya share langkah-langkah yang boleh anda lakukan untuk menghadapi pelanggan yang sedang marah agar mereka tenang dan cool down serta tidak meninggalkan bad rating di kedai anda!


5. 4 Teknik Promosi yang boleh anda gunakan di dalam Shopee untuk mempromosikan kedai anda ke tahap maksimun agar lebih ramai yang akan nampak kedai dan produk anda!


6. Anda masih tiada produk untuk dijual? Saya juga kongsikan 5 pihak yang boleh anda "usha" untuk mendapatkan bekalan produk jualan anda di Shopee!


7. Anda tiada modal untuk beli & simpan stok produk? Juga jangan risau! Ada 3 kaedah niaga saya kongsikan yang mana, ianya tidak memerlukan anda untuk menyimpan stok untuk mula berniaga di Shopee!


8. Apa yang lebih menarik! Saya kongsikan pembekal dropship yang power dan boleh dipercayai dalam ebook ini! Pembekal ini ada lebih 100,000 produk yang boleh anda jual! Jadi, tiada lagi alasan untuk anda mula berniaga di Shopee!


9. Teknik 1000 follower seminggu! Hah! Ini teknik RAHSIA saya bagaimana saya mendapatkan follower yang ramai untuk kedai Shopee saya dalam masa yang singkat! Teknik ni advance sikit! Anda takkan jumpa teknik ini di mana-mana website atau di mana-mana ebook yang lain! :)


Testimoni Usahawan yang Telah Berjaya

9 teknik dan langkah-langkah bisnes dengan shopee diterangkan dengan jelas dalam e-book ini oleh Tuan Mohd Fahmi.

Siapakah Mohd Fahmi ini ?

Nama sebenarnya ialah.. Mohd Fahmi!
Tapi di internet! Dia lebih dikenali sebagai Jenin oleh para pelanggannya!
Dia sebenarnya dah lama berniaga di Internet! Sejak tahun 2007 lagi!
Sebelum berniaga di Shopee, dia telah berniaga di Ebay, Lelong, Lazada dan juga Amazon.



Income Dari Shopee En Mohd Fahmi
Pertengahan tahun 2015, Shopee mula dibuka di pasaran Malaysia dan dia adalah antara batch yang terawal yang dijemput oleh pihak Shopee untuk membuka kedai dan berniaga di Shopee!




Selain menerima status Shopee Preffered Seller, dia juga mempunyai rekod sebagai eBay Top Rated Seller dan  Lelong Star Seller.

Panduan Menjana Pendapatan Melalui Shopee

Sudah kenal ? dan yakin untuk memulakan bisnes dengan shopee ? En. Mohd Fahmi ingin berkongsi segala pengalaman dan tunjuk ajar melalui E-Book tulisannya.





Berapakah harga yang perlu anda bayar untuk miliki panduan ini ? RM60, ya RM60. Cup!
Agak kurang berbaloi untuk satu e-book RM60, jadi dengan RM60 anda akan miliki 3 lagi naskah panduan berniaga dengan shopee sebagaimana di bawah:

1. E-Book : Jual Produk Tanpa Pesaing


Jual Produk Tanpa Pesaing
Jual Produk Tanpa Pesaing

2. E-Book: Cara Promosi Produk Secara Percuma


Cara Promosi Produk Secara Percuma
Cara Promosi Produk Secara Percuma

3. E-Book: Strategi Niaga Tanpa Modal Di Shopee


Strategi Niaga Tanpa Modal Di Shopee
Strategi Niaga Tanpa Modal Di Shopee

4 buah E-Book dengan hanya berharga RM60!

Sudah yakin dengan hala tuju anda dengan shopee ? dan merasakan RM60 untuk memiliki empat (4) naskah panduan lengkap langkah-langkah berjaya dengan shopee ? 

Klik sahaja pautan di bawah untuk belian.




Anda fikir anda tahu Langkah dan Tips Memulakan Bisnes Online Dengan Shopee ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum.

Catat Ulasan

0 Ulasan