Jackie Chan Miliki Oscar Award Selepas Beratus Tulang Patah


"Oscar"

Sebuah anugerah yang menjadi pujaan para pelakon dan penghafal skrip. Bukan calang-calang orang yang mampu memiliki anugerah ini bukan sekadar menyanyikan lagu entah apa-apa dan senang lenang mendapat elaun bulanan serta mendapat gelaran datuk atau dato'.



Oleh kerana inilah oscar award merupakan anugerah tertinggi dalam dunia lakonan. Tercalon begitu banyak namun memerlukan 11 percalonan barulah Leonardo di caprio boleh memegang replika manusia berkepala botak ini.


Beberapa kriteria lain yang memerlukan pengiktirafan oscar bukan hanya melakunkan watak encik sotong, pemakai epaulette palsu dan hanya berlakon sekadar cukup-cukup makan dalam filem hantu. Memerlukan 56 tahun dalam bidang lakonan, mengarahkan lebih 200 buah filem dan juga memerlukan beratus-ratus tulang patah dan retak beserta konkusi sebagaimana yang dilalui oleh pelakon yang begitu terkenal dengan drunken master dan police story, Jackie Chan.Digelar Jackie Chantastic Chan oleh Tom Hanks.

Oscar bukan seperti anugerah skrin yang dapat dimiliki oleh sesiapa dengan kriteria yang dimiliki Jackie Chan dan penglibatan serta pengorbanan dari segi mental dan fizikal itulah yang menjadikan oscar bolehlah dibanggakan sebagai sebuah 'piala' terbaik bumi untuk bertanding dengan penduduk planet lain jika wujud.

Lucu, Dramatik, Aksi, Martial Arts

Jackie chan telah menerima anugerah terbesar seni berkenaan pada malam 2016 Governors Award untuk kategori Honorary Award pada 12 november 2016 di Hollywood California jajahan donald trump. 

Apa yang menjadi simboliknya adalah anugerah tersebut telah disampaikan melalui Chris Tucker yang juga si hitam yang bermulut murai di dalam filem bersama Jackie di dalam francais Rush Hour. Turut merakamkan detik tersebut adalah sylvester stallone yang memiliki sebuah patung oscar dirumahnya yang mungkin terdapat dna jackie chan padanya kerana dalam ucapan jackie, dia mengatakan bahawa pernah memegang dan mencium trofi berkenaan.

Dengan itu, boleh dikatakan bukan semua produk dari cina merupakan acuan komunis dan tiruan. Pelakon martial arts comedy yang pernah dijemput menjadi tetamu Running Man untuk episod 135 ini, memiliki karakter yang boleh dikatakan sukar dibenci masyarakat meskipun masyarakat tersebut seorang yang sukakan cerita soap opera berasaskan novel.

Anda fikir anda tahu Jackie Chan Memiliki Oscar Award Selepas Beratus Tulang Patah ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum.

Catat Ulasan

0 Ulasan