Header Ads

Cara dan Langkah Memulakan Bisnes Online Dengan Taobao


"Rahsia Bisnes Online Taobao"

Sana-sini penuh dengan 'personal shopper' dan 'agen dropship'. Dengan perkembangan dunia media sosial bertambah pula satu lagi medium untuk mereka yang sukakan bisnes dan perniagaan.


Rahsia Bisnes Dengan Taobao
Banyak peluang bagi mereka yang memang minat akan jualan. Tidak kira talian atau cash on delivery.


Itu berkisar sekitar media sosial seperti facebook, instagram atau twitter dan whatsapp.
Belum lagi carian oleh pengguna di 'google search' untuk barangan yang dicari.

Lubuk Barangan Jualan untuk Peniaga Beginner 

Alibaba.com, aliexpress.com boleh dikatakan lubuk untuk para pemula niaga barangan murah. Salah satunya lagi adalah taobao.com. Masuk sahaja laman web taobao.com penuh dengan tulisan cina. Usah risau, dengan panduan dan mengetahui cara-cara komunikasi yang betul bahasa asing selain bahasa inggeris bukanlah penghalang anda yang ingin berjaya dalam bisnes.

Kebanyakan mereka yang baharu ingin menceburkan diri dalam bisnes online sebegini cukup gelojoh apabila mengetahui satu-satu dealer yang mereka sudah tahu seperti taobao.com ini.

Orang gelojoh biasanya 'balik awal'. Berniaga pada asasnya sama macam memikat perempuan, rileks tenang dan ada strategi. Bukan main hentam, 'will you marry me' terus.

Taobao memang tidak asing lagi popular dengan barangan pukal atau bundle yang cukup murah untuk mereka yang baharu ingin memulakan bisnes barangan murah.

Andaikan dealer atau agen di taobao yang menawarkan barangan yang anda inginkan dari mereka ini adalah seorang gadis, pandai ayat dapat murah apalagi akan berterusan urusan dengan mereka.

Sebelum itu kenali taobao dulu. Kenapa taobao selayaknya menjadi 'gedung' terbaik kepada anda seorang pemula perniagaan barangan.

Mengapa Taobao.com Menjadi Pilihan Kaki Bisnes

Mungkin ini soalan pertama yang akan muncul di fikiran anda apabila saya menyebutkan tentang halaman web TaoBao.com. Mengapa membeli di TaoBao.com? Mengapa tidak Alibaba.com? ataupun AliExpress.com?


Lubuk Barangan Online Taobao
Lubuk Barangan Online Taobao

Baiklah, biar saya terangkan kepada anda mengapa saya memilih TaoBao.com sebagai lubuk untuk tempat saya memborong barang dari China.

Untuk pengetahuian anda, TaoBao.com sebenarnya, adalah merupakan website milik syarikat Alibaba. Jadi.. Mengapa pula Alibaba mewujudkan TaoBao.com sedangkan mereka sudah ada Alibaba.com?

Sebenarnya, Taoboa.com diwujudkan untuk segmen pasaran yang berbeza...

Belian Barangan Secara Borong Online

Di Alibaba.com, ianya adalah lebih khusus kepada pemborong-pemborong BESAR dimana, produk-produk disitu dijual dengan harga yang sangat rendah. Tetapi untuk membeli di Alibaba, secara purata, minimum kuantiti yang perlu dipesan adalah antara 500 unit hingga 1,000 ke 10,000 unit.


Barangan Online
Manakala AliExpress.com pula, adalah untuk segmen pengguna (consumer) dimana, di AliExpress.com, anda boleh membeli produk pada kuantiti yang sedikit, tetapi dengan harga yang agak mahal. Ianya sebenarnya sebuah website yang disasarkan kepada pengguna-pengguna di U.S yang mahu membeli barang dari China secara terus.

TaoBao.com pula, adalah di tengah-tengah... ianya adalah khas untuk pemborong-pemborong kecil yang mahu memborong secara kecil-kecilan. Di TaoBao.com, anda boleh memborong barang dari 5 unit hinggalah kepada beberapa puluh unit. 

Harganya pula adalah tidak terlalu mahal seperti AliExpress dan juga tidak terlalu murah seperti Alibaba.com . Jadi ianya "just nice!". Sangat sesuai untuk pemborong-prmborong kecil mendapatkan bekalan bagi memulakan perniagaan mereka secara kecil-kecilan.

Sudah mengenali taobao dan perlu ada kemahiran dan panduan untuk kita tahu selok belok berurusan dengan bijak menggunakan taobao.

Memang boleh terus berurusan dengan taobao, bezanya mereka kekal lama dan berjaya dengan mereka yang hanya mampu mendapatkan sekali sahaja jualan.

Kebanyakan penjual barangan online di Lazada, Shoppe, Niles, mendapatkan barangan dari taobao.com

Langkah-Langkah Mendapatkan Barangan Jualan Di Taobao.com

Faktor-faktor yang perlu seseorang pemula bisnes online perlu ketahui teknik di bawah:

1. Teknik Mencari Produk Pasti Laku
2. Produk Yang Perlu Dielakkan!
3. Langkah Demi Langkah Membuat Pembelian Di TaoBao.com
4. Barang Kena Tahan Kastam? Atau.. Barang Tak Sampai? Apa Nak Buat?
5. Cara Menjual Produk Yang Telah Diborong Secara Online!
6. Proses Jualan dan Teknik Meng"Ayat"

Dari langkah pertama dan terahir yang disenaraikan diatas, boleh anda bayangkan betapa telitinya sebelum anda memulakan bisnes dengan taobao.

Dengan senarai pengetahuan ini anda semestinya tidak perlu risau barangan tidak sampai, disekat kastam, barangan apa yang perlu di beli, cara jualan dan juga terdapat cara mengayat pelanggan anda.

Memang susah, pada tahap beginner, anda belum lagi dikenali dan belum lagi terpengaruh. Tidak mengapa pelan-pelan kayuh. Benda pelan-pelan kayuh ni biasanya kekal lama, tidak perlu anda memperbodohkan diri untuk viral dan berjaya.

Ikuti sahaja langkah-langkah di atas.

Pengalaman dan Testimoni Nigel Ong (Peniaga Bisnes Online Berjaya)

Senarai di atas adalah subtopik sahaja, hanya tajuk kepada kompilasi pengalaman seorang ahli perniagaan online berjaya Nigel Ong.


Mr Nigel Ong
Tidak hairanlah idola Nigel Ong adalah seperti Steve Jobs, Jack Ma dan Tony Fernandes. Memang minatnya dalam bisnes seperti anda. Malahan sekarang dia sudah bergelar 'personal coaching'.

Dia mahu berkongsi dengan anda, ya, anda peminat jualan barangan online bagaimana dalam satu tahun mempraktikkan langkah-langkah di atas dan mampu mencecah hasil keuntungan jualan dalan 5 angka.




Segala teknik, taktik dan strategi ini dia telah bukukan secara online dalam sebuah ebook sebagaimana di bawah.

Personal Coaching Tanpa Modal yang Besar

Minat sudah ada, semangat sudah ada, apa salahnya keluarkan sedikit modal sebanyak RM100 untuk belian panduan bisnes online dengan taobao ini.

Bukan satu sahaja yang menanti anda, mana cukup satu ebook untuk bisnes 5 angka. Tambah lagi RM30, maka Nigel Ong sudah berterima kasih kepada anda untuk memberikan ebook dalam bentuk bundle (banyak).




Satu ebook yang ada senarai langkah-langkah di atas (gambar atas) dan diberikan bonus panduan lain sebagaimana di bawah:





Semua di atas adalah RM 100!

Biasanya kalau setakat membaca sukar untuk hadam, saya tahu sebab saya macam itu, jadi nak lagi bagi faham dan mudah untuk diingati dalam bundle tersebut dengan hanya menambah RM 30 diberikan 14 video sebagai panduan anda. Sebagaimana senarai dibawah


Senarai Tutorial Versi Video
14 video rakaman tutorial untuk anda. Bukan senang nak buat video tutorial percayalah. Jadi apa yang anda akan dapat dalam bentuk bundle sebagaimana ringkasan di bawah.
Rm130 untuk Semua Ini


Dengan RM130! Anda sudah memiliki set bundle cara untuk mendapatkan barangan niaga murah dengan taobao yang mampu menjana pendapatan RMxxxxx. Fuh! tak berbaloi lagi ke ?


RM 100 untuk Semua Ini


Puas hati dengan apa yang anda akan dapat dengan RM130 ? Ok, boleh klik pada banner rahsia taobao dibawah:




Anda fikir anda tahu Cara dan Langkah Memulakan Bisnes Online Dengan Taobao ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.