Beli Nama Domain & Hosting Blog/Website Dengan MTA Solutions Malaysia


"Mta Solution Domain"

Zaman semakin berkembang dan boleh dikatakan semua carian dan bahan bacaan sudah beralih ke dunia digital. Mungkin zaman 90-an kita sering mendapatkan hiburan melalui majalah, komik atau surat khabar secara berjilid. Zaman semakin ke depan dan bahan bacaan dan sumber rujukan semuanya sudah bertukar kepada digital atau alam maya.


MTA Solutions Web Design and Hosting Providers
MTA Solutions Web Design and Hosting Providers
Zaman Digital 

Sebagai contoh dahulu kita dapatkan komik/kartun Ujang, Apo? atau gila-gila melalui kedai-kedai pakcik menjual surat khabar di tepi jalan. Kini sudah wujud JenamaX dan Bekazon.com.


Satu lagi contoh, dahulu kita sering meminjam dengan kawan-kawan majalah Gempak dan Utopia, namun kini majalah berupa fizikal akan dimansuhkan pengeluaran dan sudah beralih ke alam interaktif di Gempakstarz.com untuk bacaan karya majalah Gempak.

Nampak bukan dunia sudah berubah ke alam yang lebih lain. Sebagiamana carian di internet senang kata 'google search' kini pelbagai ilmu dan pengetahuan dapat diperoleh melalui blog-blog dan website rasmi. Anda sebagai 'publisher' atau orang tengah kepada produk yang akan anda promosikan memerlukan media seperti blog dan website untuk pemasaran.

Domain SEO Friendly

Google search boleh dikatakan sebagai kawan baik pengguna. Pasukan google search akan cuba menyenangkan pengguna yang mencari maklumat di kotak carian google search. Salah satu keutamaan untuk SEO yakni mendapatkan blog/website anda berada di carian utama (page hadapan google) adalah extension blog anda.

Dengan bertukar dari .blogspot dan .wordpress kepada domain sendiri, banyak kelebihan dari segi SEO. Enjin carian google banyak melihat blog/website ber domain sendiri lebih mudah muncul di halaman pertama google selain beberapa kriteria lain untuk menaikkan tahap 'domain authority' sesebuah blog/website.

Pilihan Domain Extension & Harga

Antara extension domain dan harga tahunan yang ditawarkan oleh MTA Solutions Malaysia adalah:


Senarai Harga Domain Extension
.com, .com.my, .org atau .net dan yang terbaru adalah .xyz adalah extension tersebut.
Sebagaimana blog 'belangtarung' ini yang menggunakan extension .com dari Mta Solution sebuah 'service provider' untuk penukaran nama domain blog/website. Bagi bayaran MYR45/year untuk extension .com cukup berpatutan.

Selain dari domain, MTA Solutions juga menawarkan beberapa plan untuk hosting blog/website sendiri. Dengan pelbagai variasi plans yang ada.

Plan Domain yang Ditawarkan Dari MTAsolutions :


Plan Domain dan Hosting Website
Sepanjang menggunakan khidmat domain dari MTA Solutions Malaysia, tiada lagi sebarang masalah 'server down' atau apa-apa masalah berkaitan domain yang blog ini gunakan sekarang. Khidmat bantuan dari pemilik 'service provider' di MTA juga cukup mudah dan sentiasa akan memberikan maklum balas dan bantuan.

Feature yang Ditawarkan :


Feature
Client Area iaitu interface untuk pelanggan domain di MTA solutions juga cukup mudah untuk dilayari. Cukup simple dan tidak memerlukan pemahaman yang berat jika anda seorang pelanggan extension domain MTA Solution ini.

Pemiliknya adalah bumiputera Malaysia sendiri dan senang untuk dihubungi iaitu tuan Thalhah Amir yang merupakan seorang lulusan bidang I.T dari Universiti Malaysia Pahang, Malaysia.

MTA Solutions turut menawarkan plan website builder bagi mereka yang ingin mendapatkan laman web namun tiada masa untuk menerbitkan sendiri.

Sudah faham dan ingin dapatkan domain extension, hosting sendiri dan upah mendapatkan website sendiri ? 

Klik banner di bawah.


Domain Di Taja Oleh MtaSolutions


Anda fikir anda tahu Beli Nama Domain & Hosting Blog/Website Dengan MTA Solutions Malaysia ?

Anda fikir sekali....

Assalamualaikum.

Catat Ulasan

0 Ulasan