Header Ads

Larian Fun Run BMW Wheelcorp Premium Charity Run 2017 Setia Alam


"BMW Wheelcorp Charity Run"

Rentetan kesudahan minggu 'begitu aktif' penulis dan isteri diterjemahkan lagi untuk pagi 8 Oktober 2017. Larian 'fun run' amal yang kali ini dibawakan oleh BMW, pada dasarnya dari showroom jualan BMW di Setia Alam iaitu Wheelcorp Premium iaitu sebuah syarikat pemasaran kereta berjenama BMW.

BMW Wheelcorp Setia Alam Run 2017
BMW Wheelcorp Setia Alam Run 2017
Rehat yang kurang dari hasil larian UV Night pada malam sebelumnya mungkin telah memberikan efek untuk larian pagi ini. Memandangkan penulis dan isteri kurang biasa dengan laluan ke Setia Alam antara satu lagi faktor.


Sampai lewat bukanlah suatu 'aktiviti' terbaik untuk satu larian yang bermula awal sekitar 7 pagi. Oleh kerana kurang arif akan kawasan Setia Alam yang sememangnya sempit untuk suatu acara, datang lambat buruk padahnya.

Padahnya dalam erti kata penulis pada pagi tersebut adalah, terpaksa parkir begitu jauh dari kawasan permulaan larian, lebih kurang satu kilometer jaraknya.

Larian amal oleh BMW Wheelcorp Premium Setia Alam ini dikelaskan kepada tiga kategori:

Kategori & Bayaran

A: 10km Open (13yrs & above)
RM 75

B: 3km Open (8yrs & above)
RM 60

B: 3km Family (Father, Mother + 2 Kids age 5 – 7yrs))
RM 200

Kategori B menjadi pilihan penulis, isteri dan rakan-rakan yang biasa bersama-sama aktivit 'mini' lasak ini. Agak mahal 'fee'nya dan kurang berbaloi jika dilihat dari pemberian 'race pack' dari sebuah syarikat penjualan kereta BMW. Itu pandangan penulis memandangkan ini bukan artikel tajaan atau advertorial.


Kenangan BMW Run Pentas
Berbalik kepada kisah parkir sejauh 1 km dari kawasan permulaan, sesudah parkir, penulis terus melakukan aktiviti larian 'ekstra' menuju ke kawasan permulaan larian. Ingin mengejar isteri dan rakan - rakan yang sudah bermula 5 minit di hadapan. Terkontang-kanting berseorangan itu adalah ayat yang boleh penulis berikan untuk ketika itu.

Mujur ada beberapa manusia lain yang juga parkir jauh dan bersama-sama meneruskan larian.4.5km + 1km berjaya penulis sudahi dengan lafaz 'perghh..letih boh' selain dari syukur Alhamdulillah.

Akhirnya, Menang Kereta..La sangat
Entitlement

Pemberian 'finisher medal' dan roti dilakukan mengikut kategori. Tidak semegah namanya, dengan bayaran yang agak mahal berbanding acara fun run yang penulis sertai, BMW Wheelcorp agak kurang jika dibandingkan dengan Columbia Asia pada malam sebelumnya.
Finisher medal cukup menarik kerana merupakan replika sebuah stereng kenderaan milik BMW. 

Finisher Medal BMW Run
Mungkin kebenaran bergambar dengan beberapa kereta BMW di dalam 'showroom' terbabit adalah baki bayarannya. Setelah puas membelek dan menyentuh kereta BMW yang mampu lihat seterusnya acara yang dinanti-nantikan setiap fun run, lucky draw.

Salah seorang rakan penulis berjaya meletakkan namanya sebaris dengan pemenang bertuah lain dengan gelaran 'jangan ingat akak tak payung' kerana berjaya mendapat sebuah payung bertatahkan logo BMW.

Tahniah diucapkan, seperti biasa penulis gagal memenangi apa-apa barangan lucky draw yang turut disumbangkan oleh Sworke.

Charity

'Mock Check' diberikan kepada penerima disampaikan oleh ketua showroom terbabit barangkali. Semua penerima boleh dikatakan 'geng' sendiri dan gagal dikesan badan kebajikan dari bumiputera.

Peserta Mengerumuni Kereta BMW
Kemudahan Disediakan

Boleh dikatakan tiada kemudahan yang disediaka selain dari tandas bergerak yang mencukupi. Dari segi parkir kenderaan agak mendukacitakan kerana cukup terhad kerana kawasan showroom BMW Eheelcorp terletak di kawasan yang sememangnya sudah padat dengan infrastruktur. Dari hal inilah, penulis terpaksa parkir kereta sejauh lebih kurang satu kilometer dari kawasan permulaan larian. 

Sebagai alternatif permasalahan ini, mungkin boleh dilakukan acara larian di kawasan taman tasik berdekatan.

Kemeriahan menanti nombor 'bib' untuk lucky draw tercalar apabila MC mengumumkan ada terdapat 'acara' sampingan dari dajal, pemecahan cermin untuk mendapatkan barangan di dalamnya.

Anda fikir anda tahu Larian Fun Run BMW Wheelcorp Premium Charity Run 2017 Setia Alam ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.