Cara Download Private Facebook Video Online

Hidup sememangnya susah dan hanya yang mampu mengadaptasikannya sahaja mampu mencapai cita-cita.Begitu juga untuk mendownload video di facebook. Anda google sahaja dan cari keyword 'Facebook video downloader'.




Aksi ini memang sudah biasa. Namun, bagaimana mahu mendownload video yang di private oleh pentadbir atau pemilik facebook akaun tersebut.

Anda akan mendapati pemilik akaun facebook akan mem'private'kan video hasil upload'nya dengan simbol begini.




Usah khuatir atau risau kini anda mampu menjadikan video tersebut milik anda. Namun risiko copyright sendiri anda tanggung.

Memandangkan isteri penulis begitu inginkan drama korea selatan bertajuk descendants of the sun, mencari di segenap ruang alam maya sukar mendapatkan link, maka ada yang sedikit bermurah hati untuk mempamerkan link, bukan untuk download tetapi untuk streaming sahaja.

Mari kita jadikan proses mendownload drama korea ini sebagai contoh.

1. Lawati sahaja webpage sebagaimana link ini : Facebook private Video Download 


Akan keluar interface sebagaimana di bawah (jika tiada isu server down atau anda tiada data untuk berintenet)




2. Mengikuti setiap step yang ada pada gambarajah di atas memang mudah, memang mudah bagi video facebook yang diupload dengan privacy public namun bagaimana pula untuk private video.

Untuk video public, masukkan sahaja url address sumber video tersebut pada ruangan kotak di atas ikon 'download'.

3. Bagaimana mendapatkan 'view page source' tersebut ?

Tekan kanan pada mouse anda, right click, dan select 'view page source'. Maka akan keluar segerombolan coding php sebagaimana di bawah.



Jangan takut, usah khuatir, ini coding bukan petir. tekan CTRL+A (select all) dan CTRL+C (copy) dan CTRL+V (paste) pada ruangan sebagaimana di bawah.



4. Tekan download. New tab sebagaimana di bawah akan terbit.





Kini anda sudah memiliki video tersebut. Penulis memilih webpage ini kerana ia begitu user friendly berbanding webpage online downloader yang lain yang begitu rumit dan kurang menjadi resepinya.

Selamat mencuba dan selamat menjamu mata.

Anda fikir anda tahu Cara Download Private Facebook Video ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...