Header Ads

Pohon Gharqad (Lycium Boxthorn) Di Tanam Yahudi Israel Tanda Ketakutan Mereka Terhadap Islam


عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى يُقَاتِلَ الْمُسْلِمُونَ الْيَهُودَ فَيَقْتُلُهُمْ الْمُسْلِمُونَ حَتَّى يَخْتَبِئَ الْيَهُودِيُّ مِنْ وَرَاءِ الْحَجَرِ وَالشَّجَرِ فَيَقُولُ الْحَجَرُ أَوْ الشَّجَرُ يَا مُسْلِمُ يَا عَبْدَ اللَّهِ هَذَا يَهُودِيٌّ خَلْفِي فَتَعَالَ فَاقْتُلْهُ إِلَّا الْغَرْقَدَ فَإِنَّهُ مِنْ شَجَرِ الْيَهُودِ 
Dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu, sesungguhnya Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda : “Kiamat tidak akan terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi, lalu kaum Muslimin akan membunuh mereka sampai-sampai setiap orang Yahudi bersembunyi di balik batu dan pohon, tetapi batu dan pohon itu berkata, ‘Wahai Muslim, wahai hamba Allah, ada orang Yahudi di belakangku, kemarilah dan bunuhlah dia.’ Kecuali (pohon) gharqad karena ia adalah pohon Yahudi.”


Pokok Gharqad atau Pokok Yahudi
Pohon Gharqad amat disukai oleh kaum yahudi. Pihak pengganas yahudi menggunakan ideologi zionism dalam menjajah tanah Palestin kini amat bimbang akan hadis di dari Nabi Muhammad s.a.w mengenai kekalahan puak yahudi laknatullah apabila dunia hampir kiamat nanti.


Di dalam hadis tersebut Nabi Muhammad s.a.w telah menerangkan bahawa puak yahudi jahanam akan ditewaskan oleh mujahidin Islam ketika perang Armageddon berlaku di lembah Magedon atau Megiddo di Palestin, sehinggakan mereka berlari bersembunyi di seluruh pelusuk bumi. Namun dengan kekuasaan Allah yang Maha Bijaksana, objek dimana yahudi laknatullah bersembunyi akan berkata-kata dan memberitahu kepada mujahidin Islam bahawa terdapat yahudi laknatullah sedang bersembunyi, semua batu, pokok serta haiwan memberitahu, namun terdapat satu pohon yang menyebelahi kaun yahudi laknatullah iaitu pohon Gharqad.

Apa itu Pohon Gharqad ?

Pohon yang secara saintifiknya memiliki nama lycium boxthorn. Nama Latin: Lycium shawii roem, nama lain Lycium arabicum schwiein fex, dan Boiss lycium persicum miers.
Sejenis pohon renek yang rendang memiliki duri-duri pada dahannya. tingginya kira-kira 2 meter, daun-daunnya seperti lingkaran, diselingi oleh duri-duri tajam, bunganya putih pucat dengan saiz kecil, buahnya merah dan kecil seperti tomato. Disebut dengan al-Misha ', ia adalah makanan kesukaan burung hubara (jenis burung berbadan besar dan berkaki panjang).




Bukti Bani Israel Menanam Pohon Gharqad

Pelbagai bukti dan dalil bahawa yahudi laknatullah sedang giat memulakan penanaman pohon gharqad. Benjamin Netanyahu laknatullah telah memulakan penanamannya, terdapat website dari israel hanya bercerita tentang pohon ini, setiap keraian mereka akan menanam pohon ini sebagai simbolik sambutan ulangtahun sesuatu.




Kawasan Penanaman Pohon Gharqad di Israel Palestin

1. Hutan laut tengah dan hutan semak belukar (2209 spesies).
2. Padang rumput dan hutan semak belukar (1434 spesies).
3. Semak belukar yang berumput (1062 spesies).
4. Padang pasir (1058 spesies).
5. Tumbuh-tumbuhan hijau di Gunung Hermon (991 spesies).

Tanah yang dirampas oleh yahudi laknatullah dari orang palestin telah di tanam dengan dengan banyaknya di sekitar kawasan israel serta disekeliling rumah para yahudi laknatullah setelah benjamin netanyahu memulakan penanaman pohon gharqad pada februari 1999.

Yahudi Percaya Hadis pohon Gharqad Nabi Muhammad s.a.w 

Boleh diandaikan mereka mempercayai hadis ini sehinggakan terdapat dalam subjek didalam buku teks di sekolah yahudi laknatullah.Jika dilihat pohon gharqad tiada sebarang kepentingan dari segi pengeluaran buahnya apa lagi memiliki dahan yang berduri. Yahudi laknatullah di israel benar-benar takut akan kekalahan besar-besaran mereka apabila hampir kiamat nanti setelah kemunculan imam Mahadi nanti.

Jika difikirkan logiknya penanaman pohon gharqad merupakan suatu yang sia-sia untuk komersil. Ini menampakan bahawa pihak yahudi laknatullah memang yakin akan hadis dari Rasulullah s.a.w, maka memang benarlah bahawa yahudi laknatullah mengetahui bahawa hadis tersebut benar.

Anda fikir anda tahu Pohon Gharqad (Lycium Boxthorn) Di Tanam Yahudi Israel Tanda Ketakutan Mereka Terhadap Islam ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum....

1 ulasan:

  1. mereka percaya tapi mereka tetap sombong ! Memang itulah sifat yahudi ni.

    BalasPadam

I'm only responsible for what I post NOT for what you understand

Dikuasakan oleh Blogger.