Perang Syria, Perang Dunia Ketiga, Perang Armageddon di Lembah Megiddo Palestin dan Kiamat


Armageddon.

Apabila ditanya mengenai perkataan ini maka tidak lain tidak bukan akan berkata mengenai filem hollywood fiksyen NASA tentang kehancuran planet bumi kerana sebuah asteroid gergasi yang sedang dalam perjalanan menghapuskan bumi.
Dari makna tersurat agak jauh, dari makna tersirat mungkin menghampiri. Maksud yang agak jelas adalah 'pertempuran besar menuju pengakhiran hidup yang fana'.



Bagi ahli kitab, Al-Quran, bible mahupun taurah. Agama samawi seperti Islam, Kristian dan yahudi percaya akan berlakunya 'armageddon' apabila dunia menghampiri kiamat nanti. Ketiga-tiga agama samawi ini mempunyai pandangan yang sama mengenai armageddon.


Lahirnya Imam Mahadi, turunnya Nabi Isa a.s dan malah yakjuj dan makjuj. Semuanya memang ada diceritakan di dalam kitab masing - masing (kitab asal yang belum diubah oleh tangan-tangan kafir).

Peperangan besar antara politik dan agama ini akan berlaku di Palestin (sekarang dijajah Israel laknatullah) disebuah lembah yang menjadi rebutan ketiga-tiga agama samawi ini. Di mana tempat ini pada masa ini merupakan kawasan perbalahan dan rebutan sehingga mewujudkan 'The Greater Israel' dan 'Intifada'.

Lembah Mageddon/Magiddo

Nama armageddon (latin kuno), berasal dari bahasa Greek lama Harmagedon, di mana merupakan nama sebuah tempat di Palestin yang telah ditawan oleh israel laknatullah sebagai 'megiddo'. Dengan Penanaman Pohon Gharqad dan tawanan kawasan 'lembah megiddo' ini maka amat jelaslah bahawa israel cuba mengubah ketentuan takdir dari Allah dimana bangsa yahudi akan dihapuskan dari muka bumi dan syiar islam kembali menyinar.




Yahudi laknatullah benar-benar inginkan lembah megiddo ini dan baitulmaqdis kerana mereka gentar akan kejatuhan mereka. Namun mereka tidak tahu bahawa kuasa Allah adalah lagi Maha Berkuasa. Janji Allah itu pasti.

Perang Syria (Suriah)

Tentang negeri Syam Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam mengatakan: “Pergilah ke Syam karena ia adalah bumi pilhan Allah, Dia memilih hamba-hamba terbaik-Nya untuk kesana. Jika kalian tidak mau maka pergilah ke Yaman kalian dan minumlah dari telaga-telaga kalian. Karena sesungguhnya Allah telah menjamin untukku Syam dan penduduknya.” (HR. Abu Dawud, Ibnu Hibban, dan Al-Hakim; dishahihkan Syaikh Al-Albani).




“Apabila penduduk Syam telah rusak maka tidak ada kebaikan pada kalian. Akan senantiasa ada sekelompok umatku yang selalu beruntung tanpa terganggu dari orang-orang yang menipu mereka hingga hari kiamat.” (HR. Tirmizi no. 2351)

“Sesungguhnya kekuatan muslimin pada waktu itu di Ghuthah, di samping kota yang bernama Damaskus yang paling terbaik di negeri Syam.” (HR. Abu Daud no. 4300)

Bahkan secara khusus Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam mendoa’kan negeri Syam dengan do’a yang luar biasa. Beliau Shallallahu ‘alaihi wasallam mengatakan: “Ya Allah, berkahilah untuk kami pada negeri Syam kami dan pada negeri Yaman kami.” (HR. Al-Bukhari).

Imam Izz bin Abdussalam berkata, “Sesungguhnya kekuatan di kerajaan Islam, sebagian besar pasukannya yang berani di negeri Syam.” (Targhib Ahlil- Islam Fi Sukna Biladisy-Syam hal. 5)


Suriah adalah bagian dari negeri Syam. Inilah negeri yang dibuka pertama kali oleh khalifah ‘Umar bin Khaththab Radhiyallahu ‘anhu. Tidak sedikit sahabat Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam dan orang-orang shalih yang berhijrah kesana karena keutamaan-keutamaan negeri Syam. Dari negeri yang penuh berkah ini lahir ulama-ulama Islam besar, seperti: Imam Nawawi rahimahullah, Syaikhul Islam Ibnu Taimiyyah rahimahullah, Ibnu Qayyim Al-Jauziyah rahimahullah, Ibnu Katsir rahimahullah, dan yang lainnya.

Perang Dunia Ketiga

Bibit-bibit tercetusnya perang dunia ketiga sudah ada. Jika Austria penyebab tercetusnya perang dunia kedua, kini syria (suriah) mungkin penyebab tercetusnya perang dunia ketiga. Terdapat dalil menyebut mengenai syam iaitu syria sekarang.



Dengan ideologi israel dalam 'the greater israel' maka parasit dunia ini telah mengapi-apikan kuasa besar untuk mula bertelagah sesama sendiri.

Dalil Perang Armageddon

Disebutkan dalam Kitab Zakharia (89/13), bahawa sebahagian besar bangsa Yahudi akan mati dalam perang Armageddon dan dua pertiga dari mereka akan musnah. Sedangkan dalam kitab Zagiyal (12/39) disebutkan :”Akan berlangsung tujuh bulan sehingga rumah Israel berhasil mengubur mereka (orang-orang mereka yang terbunuh) sebelum membersihkan bumi”.

Malah terdapat quotes dari...

"If the Third World War is fought with nuclear weapons, the fourth will be fought with bows and arrows." 
- Lord Louis Mountbatten

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
- Albert Einstein

Sebelum terjadinya perang Armageddon, terjadinya perang dunia ketiga, perang dunia ketiga begitu singkat kerana peperangan nuklear yang akan berlaku. 
Hasil dari pelbagai kerosakan dan kehancuran kesan dari perang nuclear dunia seolah olah kembali semula ke zaman dahulu, zaman di mana segala kemajuan dan teknologi serta ketamadunan tiada lagi. Persenjataan perang pula hanyalah pedang dan tombak serta alatan kuno.

Lihat sajalah apa yang terjadi setelah amerika menjatuhkan dua bom atom di nagashima dan nagasaki, apa pula berlaku apabila beratus-ratus peluru berpandu nuklear dilancarkan apabila perang dunia ketiga nanti.

Selepas kejadian ini lah maka perang Armageddon di Palestin akan berlaku, di mana tentera Islam akan membunuh semua yahudi laknatullah dari muka bumi, dan diturunkan Nabi Isa a.s untuk menghapuskan dajjal di kawasan baitulmaqdis.
Dari sini lah apa yang ditakutkan para yahudi laknatullah sekarang dengan menanam pohon gharqad sebagai tempat persembunyian mereka nanti.

“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah seluruh umat Islam berperang dengan seluruh Yahudi. Umat Islam akan membunuh mereka sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar datanglah kamu ke sini dan bunuhlah orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok ‘Gharqad’, kerana ia adalah pokok Yahudi”. (Hadith Sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Setelah berakhirnya peperangan dan kemenangan berpihak kepada Islam maka Imam Mahadi akan memimpin dunia sehingga bunyi sangkakala pertama dibunyikan.


Anda fikir anda tahu Perang Syria, Perang Dunia Ketiga, Perang Armageddon di Lembah Megiddo Palestin dan Kiamat ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum....

Catat Ulasan

0 Ulasan