Tanda - Tanda Anda Memiliki IQ yang Lebih Pintar Berbanding Kebanyakan Orang

1. Anak Sulung

Anak sulung biasanya lebih bijak, namun ia bukan kerana faktor genetik. Pada 2007 kajian mencadangkan anak sulung kebanyakkan bijak kerana faktor psikologi dan dinamik dalam keluarga.

2. Belajar Instrumen Muzik

Kajian pada 2011 mendapati kebolehan seorang kanak-kanak untuk kepintaran dalam bercakap dan berinteraksi antara kanak-kanak berumur 4 hingga 6 meningkat setelah sebulan mengikuti pelajaran muzik.




3. Tidak Merokok

Saintis Israel pernah membuat kajian pada 2010 terhadap 20,000 belia dan mendapati purata umur dari 18 hinggan 21 tahun perokok memiliki IQ sebanyak 94 manakala bukan perokok adalah 101.

4. Kidal

Kajian terkini mendapati kidal dengan 'divergent thinking' dapat membentuk daya kreativiti kerana penggunaan fungsi otak yang berlainan dengan orang yang tidak kidal.

5. Anda Seorang yang Tinggi Fizikal

Princeton pernah membuat kajian bahawa seawal umur 3 tahun kajian mereka, mereka mendapati kanak-kanak yang mempunyai tinggi yang lebih berbanding kanak-kanak lain dapat melepasi ujian kognitif lebih baik dari pesaing yang lebih rendah.

6. Memiliki Kucing

Pada 2014 kajian mendapati pembela anjing memiliki sifat yakin diri yang tinggi manakala bagi peminat kucing mereka lebih pintar dan mereka mendapati lebih introvert hobi yang dimiliki lebih intelektual tahap hobi tersebut.

7. Seorang yang Kurus

Badan yang cergas membawa kepada minda yang cerdas. Saintis perancis pernah menjalankan kajian pada tahun 2006 mendapati responden yang mempunyai obesiti dapat mengulangi 44% dari keseluruhan sampel tatabahasa yang perlu diingati dan selebihnya 56% adalah mereka yang berbadan kurus.

8. Penggunaan Dadah Rekreasi

Kajian pada 2012 dijalankan terhadap kanak-kanak dengan menggunakan dadah yang diharamkan kepada golongan dewasa. Terdapat kaitan antara peningkatan ataupengurangan IQ kanak-kanak terhadap tingkahlaku yang berbahaya. Kebanyakkan dadah organik seperti ketum dan daun poppy.

Anda fikir anda tahu Tanda - Tanda Anda Memiliki IQ yang Lebih Pintar Berbanding Kebanyakan Orang ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum....

Catat Ulasan

0 Ulasan