Kenali Perbezaan Minyak Pelincir Motul Original dan Tiruan


"Minyak Motul Tiruan"

Minyak pelincir motul boleh dikatakan minyak pelincir yang terbaik antaranya. Tengok pada harga pom sudah boleh dibayangkan nilai mutunya.Paling murah pun dalam range harga RM25-RM29. Oleh itu jika minyak pelincir jenama ini sering di duplikasi atau lebih sedapnya di ciplak tidaklah menjadi kepelikan.

Disini ada beberapa kriteria yang perlu diperhatikan jika ingin mengenalpasti yang mana minyak pelincir motul yang tulin dengan yang palsu.

Perbezaan yang Ori dan Palsu


1. Perhatikan pada bulatan merah. Jika minyak pelincir yang original takuk pada leher botol tersebut lebih kecil berbanding takuk pada botol yang diciplak.







2. Amati pula warna merah penutup yang terdapat pada gambar di atas. Motul yang original adalah dua gambar pertama dari kanan iaitu yang lebih terang. Manakala tiruan mempunyai warna merah yang malap.




3. Lihat perbezaan bahagia description pada bahagian belakang botol. Motul original biasanya dengan manufacturing printed iaitu botol kiri.Manakala yang tiruan pula botol sebelah kanan.

Maka dengan info ini berhati - hatilah dalam memilih dan mengenalpasti yang mana yang tulin dan tiruan, supaya motosikal anda akan terus memecut dengan jayanya dan mampu menjimatkan duit poket di zaman semua naik ini.

Harga 4T Motul Di Pasaran:

Motul 3100 - RM28
Motul 5100 - RM48
Motul 7100 - RM75

anda fikir anda tahu Kenali Perbezaan Minyak Pelincir Motul Original dan Tiruan ?

anda fikir sekali lagi....

assalamualaikum...


Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. Boleh tahu dak dekat mana dealer yg jual myk enjin motul are penang

    BalasPadam
  2. Boleh tahu dak dekat mana dealer yg jual myk enjin motul are penang

    BalasPadam
  3. Booeh saya tahu area mana utk dapatkan minyak enjin yg original

    BalasPadam
  4. Download barcode scanner, pastu scan, ori akan kuar no dan link picture produk akan keluar

    BalasPadam