Berkemungkinan Safee Sali Tidak Dapat Bermain Untuk Malaysia dan Kelab-Kelab di Dunia - FIFA

Safee Sali yang kini sedang bermain bersama pelita jaya (Indonesia Super League) terpaksa di"kuarantin" kerana ISL tidak diiktiraf oleh fifa

According to Indonesian news portal Republika, FIFA had issued a letter to All-Indonesia Football Association (PSSI) president Djohar Arifin Husin stating that it did not recognise the ISL.

Safee Sali dan semua yang terlibat dengan liga indonesia termasuk pengadil mahupun staf-staf yang bermain/bertugas untuk liga tersebut tidak boleh ke mana-mana. Dengan kata lain Safee Sali tidak boleh pulang untuk bermain untuk kelab/negeri di Malaysia apa lagi untuk bermain untuk Harimau Malaya.Tapi barang diingat, beliau boleh balik ke kampung untuk bercuti, jangan risau =)

A freeze has also been imposed on transfer of players from the ISL, effectively preventing them from playing in leagues or championships in countries which are FIFA affiliates.

Fifa menggantung ISL kerana liga indonesia tersebut gagal merangkan kepada fifa secara terperinci kepada fifa.Isu tersebut adalah mengenai soalan berikut 


En. Fifa : Boleh kamu terangkan bagaimana cara untuk menguruskan liga untuk negara berpopulasi 240 juta ?

Bapak Indonesia : errrrrrr....

Maka fifa terus mengharamkan liga ISL setelah beberapa Inkuiri..

Itu la indon, kata malaysia maling la itu la...bak kata abu bakar atan tv3, apapun kebenaran sentiasa menang

saya bingung pak..ngapain tak boleh main untuk malaysia


kesian safee sali tak boleh bermain dengan pasukan kebangsaan...Lagipun barang diingat ISL adalah liga tidak diiktiraf sendiri oleh PSSI Indonesia


ISL adalah kejohanan kelab bola sepak profesional Indonesia tetapi tidak bernaung di bawah badan induk bola sepak negara itu, PSSI. - Bernama

Ruginya Tak Solat

Ruginya orang handsome tak solat, Nabi Yusof yang handsome pun solat.
Ruginya orang cantik tak solat, Saidatina Aisyah yang cantik pun solat.
Ruginya orang kaya tak solat, Nabi Sulaiman yang kaya pun solat.
Ruginya orang miskin tak solat, Nabi Muhammad yang miskin pun solat.
Ruginya budak-budak tak solat, Hasan dan Husin budak pun solat.






Qanaah* lah anda selagi anda dapat melakukan solat.

Gaji Drafter/Draftsman/Draftsperson/Draughtman/Pelukis AutoCAD

Pengalaman 1th. kebawah - RM 1200 (min. / landing)
Pengalaman 3th. kebawah - RM 2000 (min. / landing)
Pengalaman 7th. kebawah - RM 2500 (min. / landing)
Pengalaman 10th. kebawah - RM 3300 (min. landing)
Pengalaman 12th. kebawah - RM 3800 (min. / landing)
Pengalaman 15th. kebawah - RM 4300 (min. landing)
Pengalaman 20th. kebawah - RM 4800 (min. / landing)
21th keatas - RM 5500 (min. / landing)



 Drafter's Triangles


OT
= Gaji Bulanan / 24 / 8 x 1.5 sejam (daily)
= Gaji Bulanan / 24 / 8 x 2.0 sejam (weekend)

FREELANCE / PART TIME

1 Helai Drawing = RM 150 (revised kali pertama free, selepas itu RM 50 sekeping dan seterusnya)
atau
1 Helai Drawing = RM 100 (revised kali pertama RM 50 dan seterusnya)
atau
Assume 7 helai drawing seminggu Lump Sump RM1000 (Seminggu) / projek




Terima Kasih K-Pop Kerana Berjaya Menjahanamkan Anak Muda Melayu dan Islam

1.mereka mula lupa nama pertama diberikan ibu bapa
2.sanggup menduakan agama dan tatasusila demi pertahankan idola tersayang la sangat
3.sudah pandai berfesyen entah apa entah
4.mula buta, tuli dan pekak serta kudung kerana terlalu taksub
5.azan 3 minit lebih lama dari lagu-lagu k-pop yang 5 minit

kenali pesakit kronik k-pop...la sangat:

*sedang mempertahankan k-popnyer


 Ade lagi gampang...


Tips Penjimatan Petrol di Kala Kenaikan Harga Minyak

1. Pam petrol di awal pagi
Diketahui bahawa petrol a.k.a gasoline mempunyai takat didih yang rendah, senang cerita ia mudah menjadi wap berbanding cecair lain.Proses cecair menjadi wap sering dibantu ambient temperature (suhu sekitar).Jadi logiklah jika kita mengisi seawal pagi yang mana suhu sekitar dalam suhu minimum.waktu 4 a.m dikatakan suhu minimum di kawasan tropika, jadi bangun awal dan pergilah mengisi minyak


2. Isikan minyak ketika tangki masih separuh penuh
Logiknya adalah juga berkaitan sifat petrol itu sendiri iaitu petrol mudah evaporates (menjadi wap).Meskipun didalam tangki kebolehan petrol meruap tetap ada.Kita petrol masih ada didalam tangki, maka ruang kosong dalam tangki adalah sedikit jika dibandingkan dengan hampir E (empty).Setiap tangki kereta/motosikal pada lapisan bumbungnya dilapisi sejenis lapisan pemisah antara petroleum dan atmosfera (luar).Maka semakin kecil ruang antara lapisan petrol yang sedia ada dengan bumbung tangki, lagi lambat petrol nak meruap.





3. Jangan tekan kuat-kuat nozzle (kepala pam) ketika mengisi minyak
Lagi berkaitan petrol menjadi wap.Semakin laju anda mengepam, semakin mudah untuk petrol meruwap.Untuk pengetahuan, pam petrol mempunyai tiga tahap kelajuan, perlahan, sederhana dan laju.Jangan tergesa-gesa mengepam minyak.Pelan-pelan dan enjut sikit-sikit

Kenali Sikap Anda di Jalan Raya Melalui Jenis Darah

Photobucket
spesis yang selalu kene buli kat jalan raya XD


Photobucket
Spesis yang suke menyondol bontot kete orang tanpa was2 XD

Photobucket
Spesis yang selalu kene sondol bontot dan kene hon XD

Photobucket
Spesis paling banyak kene saman & ke liang lahad dgn tagline: biar mati katak jgn mati enjin XD




p/s: nasib baik gua berdarah jenis o *bersiul*



 

Filem-filem Aamir Khan Definisi 'bukan stereotaip' Filem Bollywood



memang ketika dia muda-muda dahulu di banyak membintangi filem-filem yang bergenrekn cintan dan cintun serta lelehan sebagaimana stereotaip filem hindi yang memang digemari rakyat malaysia.

wataknya dalam beberapa cerita bollywood telah menarik gua untuk "pass the popcorn to the friend" dan tercongok tanpa barang di ingat di kaca tv.setelah boleh dikatakan sudah cukop dewasa dalam seni hiburan bollywood 

wataknya sudah matang dan cuba lari dari konsep bollywood conventional yang biasa seperti nangis-nangis, guling-guling, warna-warni, gedebuk-gedebik dan banyak lagi kata gandaan yang memang sudah diketahui apa yang terjadi...tapi anda semua still suka tengok sampai abes kan....?

antara cerita yang dibintangi aamir khan yang berjaya membuka mata gua adalah:


 3 Idiots (2009)


Restoran Thai/Siam Restoran Lan Corner Tom Yam Seafood, Shah Alam, Selangor

Nama Restoren : Restoran Lan Corner Tom Yam Seafood
Kawasan :Persiaran Jubli Perak Batu Tiga, Shah Alam, Selangor (Berdekatan esso)
Harga Nasi Goreng Kampung : Rm 4.00/pinggan*
Harga Bandung Cincau : Rm 2.00*
Pelayan : Gadis Siam Comel-comel 
Pasang Bola : Tidak
Kecepatan Hidangan Sampai : Baru Nak Cucuh Rokok Dunhill 
Average Kesedapan : 4.8/5


Kereta yang Sesuai dan Compactible Dengan Gadis-Gadis


"Kereta Awek"

Di zaman sekarang saya dapati kebanyakan peminat kereta, menitikberatkan penggunaan kereta bukan sahaja hanya tertumpu kepada lelaki.Mungkin kerana sekarang wanita sudah mula bebas bekerjaya dan mereka kini sudah tahu apa yang diingini dari pendapatan yang diperoleh.

Kereta Cadangan Untuk Wanita

Walaupun seorang pekerja am dan bukan berjiwa kereta seperti nurul alis dan yang lain-lain.Wanita sekarang perlu lebih prihatin dengan kenderaan mereka, dalam hal ini keretalah kaddang-kaddang pompuan gunakan moto,ye dak. Dari pengamatan saya semasa bersiar-siar di sekitar putrajaya yang rata-ratanya 90% daripada golongan yang bekerja di sana, adalah perempuan.Jika anda tidak percaya silalah melawat putrajaya pada masa mula kerja dan habis kerja, anda akan mendapati hanya sedikit sahaja lelaki yang dapat anda lihat di sana. Oleh itu saya ingin menunjukkan kereta yang sesuai dengan makhluk Tuhan yang memang di anugerahkan dengan sifat lemah-lembut dan ayu ini hehe...

Travelog: Restoran Thai/Siam BBB Tom Yam, Bandar Baru Bangi, Selangor

"Triple B Tom Yam"

Bangi. Sebagaimana bermulanya sebuah bandar satelit di Malaysia yang lain. Mula terbentuk dari sebuah pekan kecil dan di'hibrid'kan kepada sbuah bandar baharu.

Memlalui pemerhatian bandar baharu mula dibentuk apabila wujudnya kawasan pendidikan (universiti, kolej) atau kawasan perindustrian.

Bandar baharu Bangi memiliki kriteria ini yang membawa kepada bilangan pemastautin yang kian bertamabah. Perumahan mula bertambah. Memandangkan perumahan adalah kawasan tinggal manusia yang memiliki mulut, esofagus, perut dan usus. Maka keperluan untuk wujudnya kedai makan amat menggalakkan.

Salah satu restoran berkonsepkan siam dengan 'trademark' tomyam Restoran BBB Tom Yam Seafood. Gedung menjamu selera dan mencuci mata bagi pemastautin yang ingin mencari jodoh kerana merupakan salah satu 'port' untuk segenap pelajar sekitar bandar baharu Bangi mengenyangkan perut mereka.


Usah kita jelaskan panjang lebar akan 'keperibadian' kedai ini, kita jadikan beberapa unsur dibawah sebagai 'benchmark' sebagai panduan bersama. Cekidaut, kipidap!

Nama Restoren : Restoren BBB Tom Yam Seafood
Kawasan :Seksyen 1 Bandar Baru Bangi, Selangor
Harga Nasi Goreng Kampung : Rm 4.50/pinggan*
Harga Bandung Cincau : Rm 2.50*
Pelayan : Gadis Siam boleh lal dan jejaka kelate
Pasang Bola : Tidak/Cerita melayu ada
Kecepatan Hidangan Sampai : 1/4 Batang Rokok Dunhill 
Average Kesedapan : 3.5/5


Lokasi:

Google Maps




Foto:

Mercu tanda. Semasa penulis masih mengunjungi kedai ini pada zaman dahulunya, lampu kelip kelip kadang-kadang berfungsi dan tidak. Setelah sekian lama khabar berita mengenai lampu ini penulis gagal menegetahuinya.




Anda fikir anda tahu Travelog: Restoran Thai/Siam BBB Tom Yam, Bandar Baru Bangi, Selangor ?

Anda fikir sekali lagi....

Assalamualaikum.



Wanita Malaysia yang Cerewet Mahu Mereka di asingkan Dengan Teksi Bewarna Pink

 PETALING JAYA: It is always a risk for a woman to take a taxi alone with a male driver, but for a blind woman, the stakes are even higher.

Norashikin (not her real name), 47, was taken on a terror ride a few months ago by a cab driver who told her: “I can take you anywhere, and do anything to you. You can’t even see me.”

Fortunately for her, she reached her destination safely. But not everyone is that lucky.

Many women, even those who are physically able, have been harassed, molested or even raped by taxi drivers in the past.

]With this in mind, the Association of Women with Disabilities Malaysia is calling on the Government to set up a taxi service “by women, for women.”

 “There is a great need for a taxi service dedicated to women,” said its president Bathmavathi Krishnan, adding that it would reduce the fear women faced in getting into a taxi alone, especially at night.

“Many of us who are physically disabled need help getting in and out of the cab, and it is preferable that we are handled by a female instead of a male driver,” she said.

Bathmavathi said there had been several cases where blind women who were harassed by taxi drivers could not make a police report because they could not provide the taxi’s licence plate number or even identify the driver.

“It is worse for us who are blind or wheelchair-bound as we will not be able to run if we are attacked,” she said, adding that such a service had been implemented in other countries.

“We hope the Government will take this seriously,” she said.





Jelas sekali wanita-wanita di Malaysia memang amat cerewet dan suka mementingkan diri sendiri.Oke, sebelum gua menaip lebih panjang, golongan ini hanya boleh dijumpai di bandar-bandar besar terutama KL dan bandar-bandar sekitar yang membangun lain, wanita di pekan-pekan dan kampung-kampung termasuk daerah tanah merah lupakan isu ini.

Kedudukan (Ranking) Kelantan FA a.k.a The Red Warriors Dalam Kedudukan Kelab-Kelab Dunia 2011

akreditasi: IFFHS

barang diingat racing santander dan real zaragoza bermain untuk liga divisyen pertama spain, La Liga.sebab tu lah banyak team malaysia tidak berpuas hati dengan the red warriors ape lagi lembu di cucuk idung bolasepak malaysia iaitu FAMville....












                                         






Latest Ranking : IFHHS

Restoran Thai/Siam Waritha Tom Yam, Ipoh, Perak

Nama Restoren : Restoran Waritha Tom Yam Seafood
Kawasan :Jalan Raja Nazrin Shah a.k.a Jalan Gopeng, Ipoh
Harga Nasi Goreng Kampung : Rm 4.50/pinggan*
Harga Bandung Cincau : Rm 2.50*
Pelayan : Gadis Siam dan tempatan di campur
Pasang Bola : Tidak
Kecepatan Hidangan Sampai : Setengah Batang Rokok Dunhill 
Average Kesedapan : 4.5/5




Foto:



Tips dan Adab Malam Pertama Menurut Islam



1. Ucapkan salam terlebih dahulu kepada mempelai wanita.

Sebelum melakukan hubungan badan, disunnahkan seorang mempelai laki-laki untuk mengucapkan salam kepada mempelai wanita. Hal ini untuk menenangkan hati dan pikiran si mempelai wanita sekaligus menghilangkan rasa was-was dan segan. Di samping untuk lebih mengakrabkan dan lebih mesra. Hal ini didasarkan kepada hadits berikut ini:

عن أم سلمة رضي الله عنها قالت : أن النبي صلى الله عليه وسلم لما تزوجها, فأراد أن يدخل عليها, سلم

Artinya: "Dari Ummu Salamah berkata, bahwasannya ketika Rasulullah -sholallahu 'alaihi wasallam- menikahinya dan beliau hendak menggaulinya, beliau mengucapkan salam terlebih dahulu" (HR. Abu Shaikh dengan sanad Hasan).

2. Meletakkan tangan di kepala bagian depan (kening, jidat) isteri anda, kecuplah sedikit kemudian doakanlah kebaikan sebagaimana tertera dalam hadits berikut ini :

إِذَا تَزَوَّجَ أَحَدُكُمُ امْرَأَةً ، أَوِ اشْتَرَى خَادِمًا ، فَلْيَقُلْ : اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَهَا ، وَخَيْرَ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّهَا وَشَرِّ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ

Artinya: "Apabila salah seorang di antara kalian menikahi seorang wanita atau membeli seorang pembantu (hamba), peganglah terlebih dahulu keningnya, sebutlah nama Allah dan berdoalah untuk keberkahan serata ucapkanlah doa berikut ini: "Allahumma inni as'aluka min khairiha wa khairi ma jabaltuha 'alaih, wa a'udzubika min syarriha wa syarri ma fiha wa syarri ma jabaltuha 'alaih (Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepada mu kebaikannya (isteri) dan kebaikan apa yang saya ambil dari padanya, serta aku berlindung kepadaMu dari kejahatannya dan kejahatan apa yang ada di dalamnya juga dari kejahatan dari apa yang aku ambil daripadanya" (HR. Abu Dawud, Nasai dan Ibn Majah).

3. Shalat sunnah dua rakaat bersama mempelai wanita. Shalat sunnat malam pengantin ini sunnah hukumnya. Hal ini didasarkan kepada riwayat dari Abu Said mantan budak Abu Usaid berikut ini :

Travelog: Restoren Thai/Siam di Alor Star, Kedah

Nama Restoren : Restoren Nan Seafood
Kawasan : Alor Star, Kedah (setentang stesen bas shahab perdana)
Harga Nasi Goreng Kampung : Rm 4.00/pinggan*
Harga Bandung Cincau : Rm 2.00*
Pelayan : Gadis Siam Comel-comel
Pasang Bola : Ya
Kecepatan Hidangan Sampai : Setengah Batang Rokok Dunhill 
Average Kesedapan : 3.9/5



*harga merupakan gambaran average @ benchmark yang biasanya ada di restoren thai


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...