Stanza Sepi Sekeping Hati

Ku nyanyikan lagu syahdu
Bila teringatkan mu
Yang masih bertakhta di hatiku
Ku nyanyikan lagu rindu
Itu yang ku tahu
Agar terluang resah membeku

Kini... hanya impian yang nyata
Tiada menjanjikan bahagia
Segumpal harapan cita apakan sia-sia
Namun ku masih meniti harapan
Berarak awan kelabu
Di pinggir penantian ku
Namun derita jua yang menjelma

Serak alunan suara
Nyanyian rindu ku
Rindu yang menggigit di jiwa ku
Kini... berpelangi wajah duka
Dan sepi bertamukan airmata
Luka yang ada kau biarkan sahaja
Sedangkan aku sakit menderita












Lafaz apa yang mesti ku ungkap
Untuk aku luahkan harapan
Yang bergelora di sudut hati
Setelah kita berjauhan

Mengertilah sebenarnya rindu
Ku tenggelam di dalam lamunan
Sampai bilakah mesti kunanti
Kekasih yang sehati

Tiadapernah aku menyesali
Biar pun kemilaunya
Sering dikhianati mimpi
Namun ternyata keindahan itu
Tak sekali terhakis musim yang berjuta

Suka duka ku silih berganti
Walau pedih ku tabah tuk menanti
Keasyikan terasa jua
Seandainya kita sehati sejiwa

Mendung cinta berarak berpisah
Tersingkaplah rindumu ke tabir senja
Yang membenam segala sangsiku
Kasih sayang akan ku pertahankan







soalan subjektif SPM 1886:
Sila nyatakan nama lagu kedua dan penyanyinya tidak lebih dari 10 patah perkataan...










Pistol semut:Terima kasih kepada usin kg pisang sebab mengurat cik nin pakai lagu stanza sepi sekeping hati, kalau tak mana gua tahu ada lagu ni



8 ada idea nak komen:

ATikah Mustapa berkata... Reply To This Comment

sangat mnarik

Wafiy Suzly berkata... Reply To This Comment

amboi..jiiwang nampak..haaha

Red Riding Hood berkata... Reply To This Comment

wah..wah..bkn main puitis nye kata2...hehe

ziela berkata... Reply To This Comment

apesal jiwang sgt nih...hahahhaa

нαηιмQαтяυηηα∂α berkata... Reply To This Comment

suke lagu stanza sekeping hati tu.. syahdu2......

aried berkata... Reply To This Comment

fullamak..ahakz... jiwang le plak..

Azwan Aziz berkata... Reply To This Comment

axls - seandainya kita sehati sejiwa...haha...

kawe minat jugok lagu nih..

darjeelingSketch berkata... Reply To This Comment

la dlm ketagori jiwang juge la ye..hehe
ekin ade jek ni..cme tak bkk SB jek..

Catat Ulasan

I'm only responsible for what I post NOT for what you understand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...